InsaneSim

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2012

Legacyn Ljungberg, G1 - Del 4

Av Elina - 17 augusti 2012 09:30

 


Tidigare delar: Del 1, Del 2, Del 3



Del 4

 


- Öh.. Hej Lovisa, jag pratade bara med en vän. Han skulle uhm... köpa en ny bil och jag hade lovat att ringa honom då han behövde hjälp. Jag kom på det precis nu, det var därför jag gick... Hur länge har du stått där? Hörde du *host* någonting?

Donovan stammar nervöst och han känner att det började hetta till om kinderna. "Shit, shit, shit! Det kan inte vara sant! Varför pratade jag så högt? Hon kanske inte hörde?"

Miljoner tankar snurrar runt i Donovans huvud, han vill bara sjunka ner genom jorden. 





- Hehehe... Nej jag kom precis in, jag hörde bara att du var upprörd men inte vad det handlade om. Är allt okej? 

Självklart hade hon hört vad han sagt, hela samtalet hade hörts ända till vardagsrummet. Men vad kunde hon säga? Lovisa ville inte göra Donovan generad, och själv vet hon inte hur hon ska reagera. Hon har väl inga känslor för Donovan? Eller? Nej, han är bara en god vän och hon tänker inte förlora honom. En lögn är bättre än sanningen.

- Åh jaha, det var inget speciellt. Han frågade bara om jag kunde låna honom lite pengar och det ville jag inte, speciellt inte till någon lyxbil, svarar Donovan. 

"Yes! Hon hörde mig inte. Nu kan jag fortfarande ha en chans. För visst verkar det som att hon gillar mig lite ändå? Ja, det gör hon. Helt garanterat." 

 

- Men nu glömmer vi det här, skrattar Donovan. Låt oss göra något roligare istället. Se på skräckfilm kanske?

- Nej vi måste reda ut det här nu, jag såg att du tog illa vid dig när jag berättade om Adam. Men du måste förstå att det inte gör något, det är inte många som vet vad som egentligen hände honom. Du är en sån underbar vän och människa, tänkt inte mer på det där, säger Lovisa allvarligt. Vänta, vi pratar mer när jag lagt Joel.

 

När de en stund efteråt går tillbaka till köket för att prata kan Donovan inte längre tänka klart. "Jag måste berätta för Lovisa, det här fungerar inte längre. Alla tankar och känslor bara väntar på att få komma ut. Okej, jag säger som det är, det är nu eller aldrig."

- Lyssna på mig nu Lovisa, jag kan inte hålla det här inom mig längre. 

- Donny? Vad är det? Varför ser du så ledsen ut? frågar Lovisa fast hon självklart vet vad det handlar om. "Vad ska jag svara, vad ska jag säga? Kan jag säga sanningen eller kommer det krossa honom?"

Jag är så ledsen, men vi kan inte träffas mer. Jag vill inte se dig mer. 


- Va?! utbrister Lovisa chockat. Du vill inte se mig mer?! Jag trodde du skulle säga något helt annat!

- Öh va, vadå för något? frågar Donovan nervöst. "Hörde hon mig i alla fall?"

Nej det var inget, svarar Lovisa snabbt. Men vad har hänt nu helt plötsligt?

- Uhm.. Jo det är så att... Jag menar... "Varför kan jag inte komma på någon bra anledning? Om jag nu inte kan säga sanningen borde jag ju åtminstone kunna komma på en bra lögn. Duger jag inte ens till det?!"

Lovisa blir argare och argare för varje sekund som Donovan håller tyst.

- Okej, visst. Vill du inte ge mig något svar så varsågod, lämna mitt hem. Jag vill inte se dig igen. Jag trodde du var mer man än såhär, men du kan inte ens se mig i ögonen och berätta varför du nu helt plötsligt inte vill umgås mer. Stick härifrån då, så slipper du mig!

 

- Förlåt, jag trodde inte det betydde så mycket för dig. Jag är ledsen för det jag sa, och visst, jag kanske är feg men nu är jag redo att säga det. Lovisa, jag...

- UT ur mitt hem! Det betyder inte något för mig, jag trodde vi var vänner men tydligen inte! Var snäll och gå nu.

- Snälla, jag måste få säga det här, det är viktigt och jag tror att du vill höra det, svarar Donovan bedjande.

- Ut, UT!

- Ja okej, men du kommer ångra dig. Det är du som förlorar, inte jag. 


Lovisa står kvar när han lämnar köket. "Han är så barnslig och omogen! Varför kunde han inte bara säga det?! Å andra sidan, varför bryr jag mig? Jag är ju inte ens intresserad av honom. Verkligen inte, han är inte alls min typ. Snygg, trevlig, ambitiös. Nej det gillar jag inte, absolut inte. Dessutom, vad menade han med att jag förlorar?


"Herregud, vad har jag gjort?"     

 
 
Alice P

Alice P

17 augusti 2012 10:57

Hej!
Skulle skriva en kommentar på del 3 men glömde... Aja, mer!
Ett ord:


~MER~!

http://SimsStarAlice.Bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 19 juli 2013 15:13

Två år har gått och mycket har hänt på denna korta tid. Sophie var otroligt lättad över att inte behöva föda fler barn och tog genast möjligheten att bli läkare. För att få jobbet var hon tvungen att flytta till en annan stad och efter mycket över...

Av Elina - 16 juli 2013 21:43

Trött på de ganska tråkiga och färglösa mattorna som finns i spelet? Hittade några som ser väldigt verklighetstrogna ut samt sprudlar av färg. Fina mönster och de passar bra i ett färgglatt, modernt hem.       Ladda ner ...

Av Elina - 8 juli 2013 22:45

Hej allesammans, har varit bortrest de senaste veckorna och därför har jag inte kunnat blogga men nu blir det fart igen! Tack för alla fina kommentarer, det sporrar en att fortsätta ännu mer!    Här kommer en liten uppdatering av barnen som fötts...

Av Elina - 20 juni 2013 17:54

Nu kommer PGC:n gå ganska fort fram, det föds en del barn i det här skedet av historien vilket gör att det blir många namn sommer kommer och försvinner. Dock saktas tempot ner snart.    Familjen hade skaffat en häst som Sophie flitigt använde ...

Av Elina - 19 juni 2013 17:43

Något jag hittade för ett tag sen var denna finurliga idé av farfallesims. Här finns så många hårfärger att du aldrig behöver sitta och mixtra med din sims hårfärg igen! De färgerna du laddar ned kommer även att synas på NPC:er i din stad så du slipp...

Presentation


Hej! Jag heter Elina och är 20 år, har spelat The Sims i ungefär 10 av dem.

Här publicerar jag historier, tips, nedladdningar samt annat smått och gott!

Kontakt: insanesim@live.se

Sök i bloggen

Translate my blog here!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Follow on Bloglovin

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Arkiv

Fler bra sims bloggar

Copyright

Ⓒ 2013 InsaneSim

 

All kopiering av bloggens material är strängt förbjudet! Alla bilder och texter är skapade av mig om inte annat anges.


Ovido - Quiz & Flashcards