InsaneSim

Alla inlägg den 18 augusti 2012

Av Elina - 18 augusti 2012 17:00

Nu ska ju aliens komma med Årstider i November men kan du inte vänta så länge finns det ett annat sätt att göra en. Åtminstone utseendemässigt.


Det första du ska göra innan du börjar skapa din alien är att skriva in "unlockoutfits on" i fuskrutan som du får upp genom att trycka Ctrl+Shift+C. Detta gör att du kan klä din sim i kläder som liknar en aliens. 

 

Efter att du skrivit in fusket kan du börja skapa din sim. Du kan göra allt i den ordning du vill men jag beskriver hur jag gjorde. 

 





Först valde jag håret. Gör din alien antingen skallig eller svarthårig. Jag valde att göra min skallig och tog därför det kortaste håret som finns att välja.

 

Sedan är det dags för hudfärgen. Din alien ska vara ljusgrön men inte för ljus, han/hon ska inte bli gulaktig. 


Tillbaka till håret. För att din alien ska verka skallig behöver du färga håret grönt. Lek dig fram med lite olika kombinationer så hittar du färgen som passar just din sim.


Nu ska du välja din sims kroppstyp. En rekommendation är att göra honom/henne normalviktig och muskulös då aliens ofta är starkare än människan. Gör din alien till en ungdom så får du det bästa resultatet. 


Nästa steg är ögonen. Gör dem stora, vinkla dem och gör pupillerna kolsvarta.   


Efter det kommer näsan. Liten och platt ska den vara.


Försök göra ansiktet långt, smalt och ganska litet. Prova dig fram tills du hittar den bästa formen. Öronen gör du små.


Munnen ska vara ganska smal och smälta in med huden.


Du kan antingen välja alien-aktiga kläder eller så kan han/hon ha människo kläder. Här har min sim sin stridsmundering på sig då han var soldat på sin hemplanet. 


Och här har han sina "normala" kläder. 


Välj din sims egenskaper. Gör gärna din alien speciell då dem inte är som vanliga simmar. Jag valde Galen, Atletisk, Elak, Gillar inte barn och Ond då min alien bara lever för att kriga och plåga andra. Han känner inte att han hör hemma på denna planet och har blivit skickad hit för att spionera då han blev skadad i ett krig och därför inte längre kan vara med i armén. 


Som livslång önskan har min alien att bli en astronaut då han helst av allt vill tillbaka till sin hemplanet.


Välj din Aliens favoriter. Försök att göra dem lite annorlunda och gör rösten så lik en aliens som möjligt. 


Det är nu dags för det sista steget, nämligen namnet. Välj mellan Pol Tech (Pollination Technician) eller Colony Drone. Om du väljer Pol Tech, ta ett lägre nummer som efternamn. Om du istället tar Colony Drone, välj ett högre nummer. 

 


Du har nu en färdig alien som du kan spela med. Eller varför inte bara lägga till henne/honom i kvarteret så har dina simmar en chans att se en alien när de går och handlar. 

 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag heter Elina och är 20 år, har spelat The Sims i ungefär 10 av dem.

Här publicerar jag historier, tips, nedladdningar samt annat smått och gott!

Kontakt: insanesim@live.se

Sök i bloggen

Translate my blog here!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Follow on Bloglovin

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Arkiv

Fler bra sims bloggar

Copyright

Ⓒ 2013 InsaneSim

 

All kopiering av bloggens material är strängt förbjudet! Alla bilder och texter är skapade av mig om inte annat anges.


Ovido - Quiz & Flashcards