InsaneSim

Direktlänk till inlägg 15 juni 2013

Få tvillingar/trillingar av olika kön!

Av Elina - 15 juni 2013 10:00

Här kommer en guide för hur du gör när du vill få tvillingar eller trillingar av olika kön. Alltså en flicka och en pojke, två flickor och en pojke osv. Enjoy!


1. Gör simmen gravid! För att få tvillingar eller trillingar så använd fruktbarhetsbehandlingen eller dansa mycket till barnmusik. För att detta ska fungera måste du ju få fler än ett barn. ;)



2. När graviditeten visar sig så följer du dessa steg;



3. Du måste ha någon i hushållet som är minst en nivå 7 läkare (Genterapeut eller högre). Om du inte vill avancera  utan fusk så finns det ett sätt att göra simmarna till läkare på några sekunder. Börja med att skriva in testingcheatsenabled true i fuskrutan (shift+ctrl+c). Välj vem i hushållet som ska bli doktor, sedan håller du in shift och klickar på brevlådan. Tryck på välj kärriär.



4. Sedan väljer du Genterapeut eller någon av de tre högre positionerna.   



5. Efter att du gjort detta klickar du på simmen du valde att göra till läkare, går in på vänlig och väljer Fråga om barnets kön. Din mammasim kommer då fråga läkaren vilket kön barnet har.



6. Längst upp till höger kommer det upp en ruta som visar vad könet är. I detta fall är det en pojke.



7. Då är det bara att bege sig till mataffären och köpa vattenmeloner. Om doktorn säger att din sim ska få en flicka så ska du köpa äpplen istället.



8. Eat them watermelons!  



Voilà! Om du följer dessa steg så ska du få tvillingar eller trillingar av olika kön när din sim föder!


Hoppas du fann denna steg för steg-guide nyttig! Om ni vill ha en guide om något annat är det bara att ni hör av er så ska jag försöka fixa det. 


 
 
Saga

Saga

15 juni 2013 10:52

Åhh det visste jag faktist inte ^^

http://rampljus.bloggplatsen.se

Elina

15 juni 2013 20:30

Nej det är nog en del som missat det. :)

 
Fanny-Cecilia

Fanny-Cecilia

15 juni 2013 12:13

Hade faktiskt ingen aning om det...tack

http://simsplaneten.bloggplatsen.se

Elina

15 juni 2013 20:33

Kul att det var flera som inte visste det, då vet jag att inlägget gav något. :)

 
Rolo

Rolo

15 juni 2013 16:39

Ska testa, den verkar jättebra!

http://simnation.blogg.se

Elina

15 juni 2013 20:33

Gör't! :)

 
chaos

chaos

15 juni 2013 16:46

Åh, det ska jag lägga på minnet! Har alltid velat ha tvillingar, en pojke och flicka. Men blir alltid samma kön på båda. Tack för tipset! :D

http://chaossims.blogg.se

Elina

15 juni 2013 20:35

Kul att jag kunde hjälpa till! Ja innan jag testade detta så fick jag också alltid samma kön vilket blir lite tråkigt i längden.

 
Ingen bild

:( ?

26 juli 2013 19:51

Jag gjorde som du sa men menade du ett annat ord för brevlåda? jag tänkte den som man betalar räkningar i men vad menar du med brevlåda för det funkar nt :-(

 
Ingen bild

:( / :-)

31 juli 2013 18:24

Hej
Jo det funkar jag bara tryckte lite fel hih. Men jätte bra fusk.

Tack

 
Ingen bild

Emilia

6 mars 2014 16:53

Hade verkligen hoppats på tvillingar av olika kön men det funkade inte! Fick bara en tjej! Jag åt äpplen, köpte fruktbarhetsfbehandlingen, lyssnade på barnmusik, tittade på barn tv program! :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 19 juli 2013 15:13

Två år har gått och mycket har hänt på denna korta tid. Sophie var otroligt lättad över att inte behöva föda fler barn och tog genast möjligheten att bli läkare. För att få jobbet var hon tvungen att flytta till en annan stad och efter mycket över...

Av Elina - 16 juli 2013 21:43

Trött på de ganska tråkiga och färglösa mattorna som finns i spelet? Hittade några som ser väldigt verklighetstrogna ut samt sprudlar av färg. Fina mönster och de passar bra i ett färgglatt, modernt hem.       Ladda ner ...

Av Elina - 8 juli 2013 22:45

Hej allesammans, har varit bortrest de senaste veckorna och därför har jag inte kunnat blogga men nu blir det fart igen! Tack för alla fina kommentarer, det sporrar en att fortsätta ännu mer!    Här kommer en liten uppdatering av barnen som fötts...

Av Elina - 20 juni 2013 17:54

Nu kommer PGC:n gå ganska fort fram, det föds en del barn i det här skedet av historien vilket gör att det blir många namn sommer kommer och försvinner. Dock saktas tempot ner snart.    Familjen hade skaffat en häst som Sophie flitigt använde ...

Av Elina - 19 juni 2013 17:43

Något jag hittade för ett tag sen var denna finurliga idé av farfallesims. Här finns så många hårfärger att du aldrig behöver sitta och mixtra med din sims hårfärg igen! De färgerna du laddar ned kommer även att synas på NPC:er i din stad så du slipp...

Presentation


Hej! Jag heter Elina och är 20 år, har spelat The Sims i ungefär 10 av dem.

Här publicerar jag historier, tips, nedladdningar samt annat smått och gott!

Kontakt: insanesim@live.se

Sök i bloggen

Translate my blog here!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Follow on Bloglovin

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Arkiv

Fler bra sims bloggar

Copyright

Ⓒ 2013 InsaneSim

 

All kopiering av bloggens material är strängt förbjudet! Alla bilder och texter är skapade av mig om inte annat anges.


Ovido - Quiz & Flashcards