InsaneSim

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Legacyn Ljungberg, G1 - Del 3

Av Elina - 13 augusti 2012 21:15





Tidigare delar: Del 1, Del 2

 

Del 3


- Vi är snart där gubben, håll ut lite till.

- Men mamma, jag vill se huset, svarar Joel. 

- Ja det ska vi också, men att köra från Sunset Valley till Lucky Palms tar tre timmar. Försök sova nu.


Lovisa blev aldrig gift, hon fick inte påbörja ett liv med Adam. Några veckor efter frieriet dog Adam i en eldsvåda på jobbet. Han skulle rädda två småbarn från ett brinnande hus, barnen klarade sig men Adam hamnade i lågorna. Lovisa hade varit på jobbet när hon fick nyheten. Det var faktiskt hon som fick 112 samtalet om branden, när hon hörde att det var Adam det handlade om stannade hennes hjärta. Hur skulle hon någonsin kunna bli lycklig igen? 

Efter några månader kändes allt fortfarande hopplöst, men Lovisa fick snart något annat att tänka på. Hon var gravid. En pojke föddes vid namn Joel. Lovisa hade nu en del av Adam med sig, för alltid. 


Efter några timmar var de framme vid huset, det var mycket modernare än det Lovisa bott i. Det var bra, hon ville inte påminnas om livet i Sunset Valley. Det var för plågsamt. 

- Titta älskling! Vårt alldeles egna hus. Här kommer vi få det bra, konstaterar Lovisa.

- Kommer pappa spöka som i det förra huset? Jag gillar inte pappa, han är läskig, säger Joel.

- Nejdå vännen, här finns det inga spöken, skrattar Lovisa. Bara du, jag och Roland.


När de kommer in i huset börjar Joel genast att leka med klossar. Såhär fina klossar hade han inte i det andra huset. Inte flygplanstapeter heller. Kanske är det bättre här trots allt, tänker Joel. Bara han och mamma, inget läskigt spöke. 




Medan Joel leker tar Lovisa tillfället i akt och ringer den enda personen hon känner här i Lucky Palms, Donovan Steel. 

Hallå? 

Hej det är Lovisa. Jag kom och tänka på dig precis, jag har flyttat till Lucky Palms nu och du är i princip den enda jag känner, säger hon och skrattar. 

Nej men Lovisa! Vilken trevlig överraskning. Kul att vi båda blev förflyttade till samma ställe. Jag har precis slutat jobbet. Du vill inte hitta på något?

Jo absolut, det var därför jag ringde. Har du lust att komma över? Jag fixar lite kaffe och kakor.

Ja kaffe och kakor säger jag inte nej till, jag kommer på två röda. 

Hah, vi ses snart då, svarar Lovisa och lägger på.


- Donny! Wow! Du har förändrats. Du har blivit så... snygg! utbrister Lovisa. 


- Hehe... Tack så mycket Lovisa, du ser inte så ful ut heller, svarar Donovan och rodnar.


De går in och sätter sig i vardagsrummet där de pratar på ett bra tag om jobb, den nya staden och Joel. 

- Du måste vara glad att slippa den där slusken Adam? Att han kunde behandla dig på det sättet är ofattbart, säger Donovan upprört. 

- Va vad menar du? Adam var världens finaste man, hur vågar du säga något sådant om honom, svarar Lovisa ilsket.


- Hmm, låt mig tänka efter varför han är en idiot, säger Donovan ironiskt. Kanske för att han lämnade dig när du var gravid bara för att få vara med någon 20-årig lättfotad brud?

- Vad pratar du om? frågar Lovisa förvirrat. Varför tror du att han gjorde det? Och varför säger du "är"?

- Det var vad dem sa åt oss på jobbet efter att Adam stuckit. Vadå är det inte sant? 

Lovisa suckar, hon visste att hennes kollegor inte fått veta hela sanningen, men inte trodde hon att polischefen skulle komma på en sådan usel anledning till varför Adam var borta och hon var ledsen. 

Så hon började berätta allt för Donny. Om branden, kärleken, sorgen.


- Herregud Lovisa! Jag hade verkligen ingen aning! Jag trodde på det chefen sa. Jag är så hemskt ledsen!

- Det är okej Donny, du kunde ju inte veta. Bry dig inte om det, säger Lovisa tröstande.  


- Nej nej, det här är absolut inte okej. Jag är inte en sån person som skämtar om de döda. Du får vara så arg på mig som du vill! Jag förtjänar det.

- Nej men seriöst, det gör inget Donny, svarar Lovisa och försöker låta övertygande.  

- Varför fick vi inte veta sanningen? frågar Donovan förbryllat. 

- Det skulle hållas inom brandkåren sa de bara, de ville inte få dåligt rykte. Tydligen var det något fel på hans arbetskläder, de kunde inte stå emot elden.


De sitter tysta en lång stund. Donovan tittar ut i intet. Lovisa försöker komma på vad hon ska säga. Hon är ju faktiskt inte arg, men han verkar inte förstå det.


- Öh, jag kom precis på att jag måste ringa en vän, säger Donovan plötsligt och börjar resa sig. 

- Va? Nu? Okej visst, svarar Lovisa förvånat. 


Lovisa kollar upp efter honom när han går mot köket. Varför är han så märklig? Jag sa ju att allt är okej. Hoppas han inte är arg på mig, jag känner ingen annan här. Det kanske är hemskt att det bara är därför jag umgås med honom, men jag kan inte hjälpa det. Jag vill verkligen inte vara ensam. 


Hur kunde jag säga något så hemskt?! Men jag visste ju inte. Åh, nu har jag förstört allting. Hon kommer aldrig vilja se på mig igen. Varför är jag så korkad?!


Hej Donny! Har det hänt något?

Nej Frank, eller jo det har det väl. Men jag vet inte, allt är så konstigt. Jag förolämpade Lovisa, hur kunde jag?!

Vänta, nu hänger jag inte med här. Vilken Lovisa, vart är du?

Lovisa Ljungberg, hon jag jobbade med i Sunset Valley. Jag snackade ju om henne. Nu har hon också förflyttats till Lucky Palms. 

Jaha, Lovisa. Ditt livs kärlek. Donovan hör Frank skratta på andra sidan linjen.





- Kanske inte mitt livs kärlek men ja, jag är kär i henne. Nöjd? 

Mycket nöjd, men åter till problemet. På vilket sätt förolämpade du Lovisa? Du sa väl inte att hon var fet? Tjejer gillar inte sånt vet du.

Sluta skämta, det här är allvar. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag kan inte gå tillbaka dit, det är för tryckt stämning. Jag sa hemska saker om hennes ex man, Adam. Jag trodde han hade lämnat henne men det visade sig att han dog och brandkåren försökte släta över det. 

- Jag förstår. Men är det säkert att du inte bara inbillar dig då? Hon kanske tycker det är okej. Du kunde ju inte veta hur det låg till. 

 




- Men du förstår inte! Jag såg på henne att det inte var okej, hon hatar mig! Jag kommer aldrig få henne nu! Jag gjorde bort mig totalt och nu har jag förlorat min chans. Jag är kär i Lovisa men nu är allt förstört! Jag har förstört allt! skriker han och lägger på. 




- Donovan?

 

 




 
 
Ingen bild

Ella

14 augusti 2012 15:52

Kan du göra nästa del idag?? Historien är jätte bra :)

Elina

14 augusti 2012 23:13

Tack så mycket! :) Hinner tyvärr inte idag men ska försöka göra den så fort jag bara kan. =)

 
Henny-penny

Henny-penny

14 augusti 2012 18:00

Var ifrån har du fått Lovisas hår?

http://sagoromsims.bloggplatsen.se

Elina

14 augusti 2012 23:14

Från Anubis under the sun. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 19 juli 2013 15:13

Två år har gått och mycket har hänt på denna korta tid. Sophie var otroligt lättad över att inte behöva föda fler barn och tog genast möjligheten att bli läkare. För att få jobbet var hon tvungen att flytta till en annan stad och efter mycket över...

Av Elina - 16 juli 2013 21:43

Trött på de ganska tråkiga och färglösa mattorna som finns i spelet? Hittade några som ser väldigt verklighetstrogna ut samt sprudlar av färg. Fina mönster och de passar bra i ett färgglatt, modernt hem.       Ladda ner ...

Av Elina - 8 juli 2013 22:45

Hej allesammans, har varit bortrest de senaste veckorna och därför har jag inte kunnat blogga men nu blir det fart igen! Tack för alla fina kommentarer, det sporrar en att fortsätta ännu mer!    Här kommer en liten uppdatering av barnen som fötts...

Av Elina - 20 juni 2013 17:54

Nu kommer PGC:n gå ganska fort fram, det föds en del barn i det här skedet av historien vilket gör att det blir många namn sommer kommer och försvinner. Dock saktas tempot ner snart.    Familjen hade skaffat en häst som Sophie flitigt använde ...

Av Elina - 19 juni 2013 17:43

Något jag hittade för ett tag sen var denna finurliga idé av farfallesims. Här finns så många hårfärger att du aldrig behöver sitta och mixtra med din sims hårfärg igen! De färgerna du laddar ned kommer även att synas på NPC:er i din stad så du slipp...

Presentation


Hej! Jag heter Elina och är 20 år, har spelat The Sims i ungefär 10 av dem.

Här publicerar jag historier, tips, nedladdningar samt annat smått och gott!

Kontakt: insanesim@live.se

Sök i bloggen

Translate my blog here!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Follow on Bloglovin

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Arkiv

Fler bra sims bloggar

Copyright

Ⓒ 2013 InsaneSim

 

All kopiering av bloggens material är strängt förbjudet! Alla bilder och texter är skapade av mig om inte annat anges.


Ovido - Quiz & Flashcards