InsaneSim

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2012

Legacyn Ljungberg, G1 - Del 2

Av Elina - 3 augusti 2012 09:30

Här kommer del två i Ljungberg legacyn. G1 står för Generation 1, när Lovisas barn blir ungdomar kommer jag att börja på Generation 2. 


 


Del 2

 

 

Dagarna gick långsamt för Lovisa. Dagen efter mötet med Adam på stranden hade han ställt in dejten de skulle ha samma kväll. Hans syster hade blivit plötsligt sjuk och Adam var tvungen att åka till henne. Han visste inte hur länge han skulle vara borta, det kunde ta veckor innan läget var stabilt igen. Lovisa mailade dagligen med Adam och all vaken tid tänkte hon på honom, trots att de spenderat så kort tid tillsammans. Direkt efter jobbet tog hon sig alltid till stadens bibliotek för att kolla sin mail. 


 

Adam ringde även så ofta han kunde, ibland pratade de i timmar utan att tröttna. Efter några månader hade de utvecklat ett riktigt förhållande trots att de bara träffats en enda gång sen gymnasiet. Lovisa saknade Adam otroligt mycket och tänkte knappt på annat än dagen de skulle få se varandra igen.

Han hade äntligen gett henne ett datum då han skulle komma tillbaka. 

10 dagar kvar, tänkte Lovisa. Det är bara tio ynka dagar kvar! Sen får vi vara tillsammans!


 

Tio dagar passerade och vips så stod dem där på stranden igen. Denna gång var de inte främlingar utan det motsatta, de var kära. 


- Jag har saknat dig så otroligt mycket att jag inte ens kan beskriva det med ord! 

- Jag har saknat dig med, du anar inte vad jag längtat efter dig, svarar Adam.


Lovisa tittar in i Adams kastanjebruna ögon. Hon bestämmer sig snabbt, det är nu eller aldrig!

- Kom, vi åker till poolområdet, säger Lovisa med bestämd röst.

- Ja visst, om du vill det så. Vad drottningen än säger, skämtar han.


 

När de kommer dit sätter dem sig och tittar på stjärnorna, mest för att Lovisa bad om det. Hon försöker samla mod till sig, tänk om det inte går som hon tänkt sig? Äh, jag håller ju på att förändra mig själv, då måste jag även ta risker, tänker hon.

De sitter där tills det blir ljust, hela natten har Lovisa grubblat på hur hon ska göra. 


- Vad funderar du på? undrar Adam. 

- Ingenting, svarar Lovisa och ler. 


För nu har hon bestämt sig. Hon drar bestämt upp Adam på fötter och stoppar handen i fickan. 


 

- Vill du gifta dig med mig? frågar Lovisa med skakig röst.

- Ja, JA! svarar Adam. 

- Du tycker inte det är för tidigt då? undrar Lovisa.

- Nej inte alls, under dessa månader har jag insett att du är den enda jag vill vara med.


 

- Här, sätt på dig ringen. Min fästman, tillägger Lovisa leende. 

- Med nöje, svarar Adam och ler tillbaka. När ska vi gifta oss då?

- Vad sägs om ikväll? Möt mig vid stranden, svarar Lovisa. 


 

När de kommer till stranden samma kväll gifter de sig, helt ensamma med endast havet som vittne. 


 

- Det här är verkligen allt jag drömt om, säger Adam. Bara du, jag och stranden. 

- Ja, det här är början på något stort, det känner jag på mig, svarar Lovisa. 

- Nu är vi gifta, min fru.

- Ja, jag antar att du flyttar in hos mig då? Jag bor närmare stan. Jag måste dock varna dig om att det kan bli lite trångt.

- Gärna, jag har velat flytta länge. Ditt hus kan knappast vara mindre än mitt, svarar Adam. 


 

Innan de beger sig till sitt gemensamma hem kysser Lovisa Adam. Hon är redo att börja sitt liv som gift, med någon hon aldrig trott att hon skulle falla för. 


 
 
Ingen bild

Anonym

5 augusti 2012 14:18

Snälla gör fortsättnignen älskar dena historian

 
Sara, SimsDeluxe

Sara, SimsDeluxe

6 augusti 2012 22:32

Fin historia! :)

http://simsdeluxe.bloggplatsen.se

 
TSH

TSH

7 augusti 2012 01:24

Tack så mycket! :) Nästa del kommer snart. =)

http://thesimshistorier.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 19 juli 2013 15:13

Två år har gått och mycket har hänt på denna korta tid. Sophie var otroligt lättad över att inte behöva föda fler barn och tog genast möjligheten att bli läkare. För att få jobbet var hon tvungen att flytta till en annan stad och efter mycket över...

Av Elina - 16 juli 2013 21:43

Trött på de ganska tråkiga och färglösa mattorna som finns i spelet? Hittade några som ser väldigt verklighetstrogna ut samt sprudlar av färg. Fina mönster och de passar bra i ett färgglatt, modernt hem.       Ladda ner ...

Av Elina - 8 juli 2013 22:45

Hej allesammans, har varit bortrest de senaste veckorna och därför har jag inte kunnat blogga men nu blir det fart igen! Tack för alla fina kommentarer, det sporrar en att fortsätta ännu mer!    Här kommer en liten uppdatering av barnen som fötts...

Av Elina - 20 juni 2013 17:54

Nu kommer PGC:n gå ganska fort fram, det föds en del barn i det här skedet av historien vilket gör att det blir många namn sommer kommer och försvinner. Dock saktas tempot ner snart.    Familjen hade skaffat en häst som Sophie flitigt använde ...

Av Elina - 19 juni 2013 17:43

Något jag hittade för ett tag sen var denna finurliga idé av farfallesims. Här finns så många hårfärger att du aldrig behöver sitta och mixtra med din sims hårfärg igen! De färgerna du laddar ned kommer även att synas på NPC:er i din stad så du slipp...

Presentation


Hej! Jag heter Elina och är 20 år, har spelat The Sims i ungefär 10 av dem.

Här publicerar jag historier, tips, nedladdningar samt annat smått och gott!

Kontakt: insanesim@live.se

Sök i bloggen

Translate my blog here!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Follow on Bloglovin

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Arkiv

Fler bra sims bloggar

Copyright

Ⓒ 2013 InsaneSim

 

All kopiering av bloggens material är strängt förbjudet! Alla bilder och texter är skapade av mig om inte annat anges.


Ovido - Quiz & Flashcards