InsaneSim

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2012

Legacy om familjen Ljungberg

Av Elina - 2 augusti 2012 11:30

Min första historia här på bloggen får bli en Legacy. Det är faktiskt min första legacy någonsin, även fast jag spelat the sims i många år. Den börjar med Lovisa Ljungberg, en ung kvinna som flyttar till Sunset Valley för att förändra sitt liv. 


    


Del 1




 

Här låg Lovisa nu, funderandes över livet. Hon kunde inte sova, för många tankar snurrade runt i huvudet.  Hon hade lämnat sin pojkvän, sitt jobb i en djurbutik och sin lägenhet för att börja om på nytt. Men vad hade hon gett sig in på? En sovsäck, ett kylskåp och en toalett var allt hon hade i sitt minimala hus. Hon flyttade för att hon hade blivit erbjuden ett jobb på stadens polisstation. Att bli en dynamisk DNA-profilerare var hennes högsta dröm men var det värt uppoffringen? Förhållandet mellan Lovisa och Casper, som hennes ex pojkvän hette hade varit på väg utför länge men hon hade aldrig haft mod nog att lämna honom förrän nu… Föräldrarna ville hon inte ens tänka på. Aldrig att hon skulle förlåta dem för vad de gjort mot henne. Ett nytt liv, en ny stad. Ja det ska nog bli bra tänkte Lovisa. Hon hade helt rätt, men också otroligt fel...


 

Den första jobbdagen är slut och Lovisa beger sig till stadens Poolområde. Första dagen gick hyfsat men arbetskamraterna kollade märkligt på henne. Bristen av dusch hemma gjorde att hon stank något otroligt. Med en olustig känsla i magen byter hon om och tar ett dopp i poolen. Hon känner sig fortfarande inte ren och bestämmer sig för att åka till stranden och bada istället.


 

På andra sidan stan står en man och äter glass. Han är väldigt glad i mat och avskyr träning. Hans motto lyder "Träning är för mesar". Adam heter denna man, och just denna dag har även han bestämt sig för att åka till stranden.


 


Båda två promenerar längs vattnet innan de plötsligt stöter in i varandra. Lovisa kollar förvånat upp från marken.


- Nej men herregud, utbrister Lovisa när hon ser Adams bekanta ansikte. 

- Känner jag dig? frågar Adam undrande medan han granskar henne noggrant. 

- Det är ju du, Adam! Vi gick i samma gymnasieklass, minns du mig inte? svarar Lovisa. Så fort hon sagt det ångrar hon sig. Tänk om han inte minns henne? Hon var trots allt ganska osynlig i plugget. 

- Lovisa! Det var inte igår, skrattar Adam. Vad gör du här? 

- Jag bor här nu, jag flyttade in igår, svarar Lovisa. 

- Jaha, själv har jag bott här sen studenten mer eller mindre, mina föräldrar flyttade hit och då jag inte hade någonstans att bo fick jag flytta med. Nu bor jag här och..... 

   Lovisa lyssnar inte, hon är alldeles för upptagen med att tänka tillbaka på henne och Adam i gymnasiet. Hon hade varit förälskad i hans bästa vän, Casper som hon sedan flyttade ihop med efter gymnasiet. Adam hade hon aldrig varit intresserad av då han var liten och blyg. Casper däremot, han var utåtriktad och lite farlig. Alla tjejer i klassen ville ha honom, men han hade valt henne. Om hon bara hade vetat vart det skulle leda...

- Hallå, är du okej? Adam drog tillbaka henne till nutid. 

- Ja absolut, jag är lite sliten bara. Hade min första dag på jobbet idag.

- Oj då, hur gick det? undrar Adam.

- Helt okej, jag har ingen dusch så jag luktade hemskt och ingen ville prata med mig. Så bättre än förväntat, skämtar Lovisa.

- Ja det låter som en underbar arbetsmiljö, skrattar Adam. 

- Absolut, jag kunde inte vara lyckligare, säger hon skämtsamt. Vad jobbar du med?

- Jag är brandman, jag är i början av min karriär men jag håller på att jobba mig upp. Snart är jag chef ska du se, skämtar Adam. 

- Ja det tror jag säkert, du har ju fysiken för det i alla fall. Hon skämtade, men Adam tog det som en komplimang. 


 

De pratar på om allt möjligt, gamla minnen från högstadiet, intressen, livet i Sunset Valley, familj. Ja allt mellan himmel och jord. Lovisa börjar gilla Adam mer och mer trots att han gått ner sig rätt rejält sen gymnasiet. Utseende kanske inte är allt? Hon ser på honom att han blir förlägen när de pratar om gymnasietiden, var han kanske förälskad i henne? Äh, tänker Lovisa, jag var ung och dum då, ingen man borde gillat. 


  

Han är ganska snygg när man tänker efter, intalar sig Lovisa. Kanske borde jag valt honom istället för Casper?


 

Jag kan verkligen larva mig och skämta med honom utan att han dömer mig, det är något jag aldrig kunde med Casper. Hur kan två bästa vänner vara så olika? 

- Du är så härlig Lovisa, vet du det? säger Adam plötsligt.

- Tack, svarar hon och rodnar.

- Vänta, jag har något till dig, säger Adam och tar fram ett paket. 


 

- Va, är det till mig?! utbrister Lovisa förvånat.

- Ja, såklart, skrattar Adam. Öppna det!

   Lovisa öppnar paketet och inuti ligger en... bikini?!

- Tack så mycket, men varför har du en bikini med dig?

- Jag köpte den som present till min syster, men jag vill gärna att du följer med mig till en speciell plats och du lär behöva den där. 

- Jaha, vart ska vi då? frågar Lovisa.

- Du får se sen, skrattar Adam. Vi ses imorgon klockan 7 utanför Polisstationen, och glöm inte bikinin. 

  Lovisa vet inte vad hon ska svara, hon känner ju knappt Adam. Ändå är han så tilldragande...


  

- Okej visst, imorgon klockan 7, svarar hon. Gör mig inte besviken, fortsätter hon med ett kryptiskt leende. 

  Sedan vänder hon på klacken och går hem, förväntansfull inför imorgon.

  

 
 
Ingen bild

Linn

4 augusti 2012 20:34

Bra historia, lite lite bilder bara. :)

 
Ingen bild

Anonym

5 augusti 2012 15:41

Jättebra, fortsätt med fler delar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 19 juli 2013 15:13

Två år har gått och mycket har hänt på denna korta tid. Sophie var otroligt lättad över att inte behöva föda fler barn och tog genast möjligheten att bli läkare. För att få jobbet var hon tvungen att flytta till en annan stad och efter mycket över...

Av Elina - 16 juli 2013 21:43

Trött på de ganska tråkiga och färglösa mattorna som finns i spelet? Hittade några som ser väldigt verklighetstrogna ut samt sprudlar av färg. Fina mönster och de passar bra i ett färgglatt, modernt hem.       Ladda ner ...

Av Elina - 8 juli 2013 22:45

Hej allesammans, har varit bortrest de senaste veckorna och därför har jag inte kunnat blogga men nu blir det fart igen! Tack för alla fina kommentarer, det sporrar en att fortsätta ännu mer!    Här kommer en liten uppdatering av barnen som fötts...

Av Elina - 20 juni 2013 17:54

Nu kommer PGC:n gå ganska fort fram, det föds en del barn i det här skedet av historien vilket gör att det blir många namn sommer kommer och försvinner. Dock saktas tempot ner snart.    Familjen hade skaffat en häst som Sophie flitigt använde ...

Av Elina - 19 juni 2013 17:43

Något jag hittade för ett tag sen var denna finurliga idé av farfallesims. Här finns så många hårfärger att du aldrig behöver sitta och mixtra med din sims hårfärg igen! De färgerna du laddar ned kommer även att synas på NPC:er i din stad så du slipp...

Presentation


Hej! Jag heter Elina och är 20 år, har spelat The Sims i ungefär 10 av dem.

Här publicerar jag historier, tips, nedladdningar samt annat smått och gott!

Kontakt: insanesim@live.se

Sök i bloggen

Translate my blog here!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Follow on Bloglovin

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Arkiv

Fler bra sims bloggar

Copyright

Ⓒ 2013 InsaneSim

 

All kopiering av bloggens material är strängt förbjudet! Alla bilder och texter är skapade av mig om inte annat anges.


Ovido - Quiz & Flashcards